Fakültemizden mezun olan öğrencilerimizin sahip olması hedeflenen kazanımlar:
Kuramsal-Olgusal
- İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
- Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek düzeyde Arapça bilir.
- Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
- İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahiptir.
- Türk İslam Edebiyatı ve sanatları hakkında genel bilgi sahibidir.
- Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir.
- Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
- Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerinde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
- Din, bilim ve felsefe alanlarında mevcut birikimi yeniden düzenler.
- Kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dili kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilir
- Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar.
BECERİLER
:: Bilişsel-Uygulamalı
- İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
- Temel dini metinleri anlar.
- Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
- Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek düzeyde Arapça bilir.
- İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir
- Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
- İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahiptir.
- Türk İslam Edebiyatı ve sanatları hakkında genel bilgi sahibidir.
- Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
- Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir.
- Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
- Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerinde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
- İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
- Sosyal ve kültürel gelişmeler paralelinde milli, dini ve ahlaki değerleri ve erdemleri içselleştirir.
- Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
- Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanlarındaki birikimi kullanır.
- Din, bilim ve felsefe alanlarında mevcut birikimi yeniden düzenler.
- Kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dili kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilir
- Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar.
YETKİNLİKLER
:: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
- Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerinde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
- İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
- Sosyal ve kültürel gelişmeler paralelinde milli, dini ve ahlaki değerleri ve erdemleri içselleştirir.
- Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun davranır.
- Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
- Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
- Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanlarındaki birikimi kullanır.
- Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
:: Öğrenme Yetkinliği
- Temel dini metinleri anlar.
- İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir
- Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir
- Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
- İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahiptir.
- Türk İslam Edebiyatı ve sanatları hakkında genel bilgi sahibidir.
- Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
- Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
- Kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dili kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilir
:: İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir
- Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
- Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerinde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
- İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
- Sosyal ve kültürel gelişmeler paralelinde milli, dini ve ahlaki değerleri ve erdemleri içselleştirir.
- Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun davranır.
- Kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dili kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
:: Alana Özgü Yetkinlik
- İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
- Temel dini metinleri anlar.
- Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
- Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek düzeyde Arapça bilir.
- Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir
- Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir.
- Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
- Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanlarındaki birikimi kullanır.
- Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
- Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.