Amaçlar ve Hedefler

Fakültemizden mezun olan öğrencilerimizin sahip olması hedeflenen kazanımlar:

 Kuramsal-Olgusal

  • İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
  • Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek düzeyde Arapça bilir.
  • Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
  • İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahiptir.
  • Türk İslam Edebiyatı ve sanatları hakkında genel bilgi sahibidir.
  • Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir.
  • Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
  • Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerinde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
  • Din, bilim ve felsefe alanlarında mevcut birikimi yeniden düzenler.
  • Kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dili kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilir
  • Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar.

 

BECERİLER

:: Bilişsel-Uygulamalı

  • İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
  • Temel dini metinleri anlar.
  • Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
  • Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek düzeyde Arapça bilir.
  • İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir
  • Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
  • İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahiptir.
  • Türk İslam Edebiyatı ve sanatları hakkında genel bilgi sahibidir.
  • Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
  • Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir.
  • Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
  • Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerinde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
  • İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
  • Sosyal ve kültürel gelişmeler paralelinde milli, dini ve ahlaki değerleri ve erdemleri içselleştirir.
  • Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
  • Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanlarındaki birikimi kullanır.
  • Din, bilim ve felsefe alanlarında mevcut birikimi yeniden düzenler.
  • Kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dili kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilir
  • Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar.

 

YETKİNLİKLER

:: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

  • Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
  • Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerinde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
  • İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
  • Sosyal ve kültürel gelişmeler paralelinde milli, dini ve ahlaki değerleri ve erdemleri içselleştirir.
  • Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun davranır.
  • Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
  • Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
  • Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanlarındaki birikimi kullanır.
  • Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.

:: Öğrenme Yetkinliği

  • Temel dini metinleri anlar.
  • İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir
  • Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir
  • Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
  • İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahiptir.
  • Türk İslam Edebiyatı ve sanatları hakkında genel bilgi sahibidir.
  • Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
  • Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
  • Kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dili kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilir

:: İletişim ve Sosyal Yetkinlik

  • Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir
  • Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
  • Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerinde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
  • İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
  • Sosyal ve kültürel gelişmeler paralelinde milli, dini ve ahlaki değerleri ve erdemleri içselleştirir.
  • Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun davranır.
  • Kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dili kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

:: Alana Özgü Yetkinlik

  • İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
  • Temel dini metinleri anlar.
  • Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
  • Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek düzeyde Arapça bilir.
  • Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir
  • Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir.
  • Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
  • Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanlarındaki birikimi kullanır.
  • Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
  • Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.