- Fakültemizin fiziki imkanlarının genel olarak yeterli olması
- Programda ders veren ve alanında gerekli yetkinliğe uluslararası tercübeye sahip akademik kadronun varlığı
- Akademik personel ve idari personelin öğrenci iletişiminin istenilen düzeyde olması.
- Programımızın fiziki konumu ve teknolojik alt yapı noktasında bilgi kaynaklarına erişimin uygun olması.
- Ulusal veya uluslararası kongre panel veya çalıştaylara ev sahibi olmamıza imkân sağlayan konferans salonlarına sahip olmamız
- Toplumsal katkı düzeyinde destek veren STK’larla güçlü iletişimimiz
- Sınıflarda teknolojik kapasitenin yeterli olması
- Fakülteye ait kütüphanenin var olması
- Lisansüstü programların çeşitliliği
- Disiplinlerarası lisansüstü programlarının açılması
- Mezunlar Derneği ile mezun iletişim ağının güçlenmesi
- Uygulama Camisinin bulunması
|
- Akademik personel başına düşen öğrenci sayısının çok fazla oluşu,
- Akademik kadro yetersizliğni rağmen İkinci öğretim programının varlığı
- Ofis, demirbaş ve sarf malzemesi gibi donanımların etkin ve eşit bir şekilde tahsis edilememesi
- Çalışan ve yüksek performans gösteren öğretim üyelerine ekonomik destek sunulamaması
- Araştırma projeleri hususunda kısıtlı bir alan ve desteğin olması
- Öğrencilere yönelik olarak düzenlenen kariyer organizasyonu sayısının azlığı
- Uluslararası anlaşmaların yetersiz oluşu.
- Kurumsal tanıtım stratejilerine yönelik nicelik ve nitelik yönünden çalışmalar
- Erasmus, Mevlana gibi programların fakültemiz için kullanılamaz hale gelmesi
|
- Bulunduğumuz bölge balkanlara yakın olması uluslararası öğrencilerinin tercih etmesi
- Balkan ülkeleriyle işbirliği yapma olanağı
- Fakültemizin yerleşkesinin konumu
- Kamu/özel kurum ve kuruluşlar ile güçlü işbirliği,
- Bünyesinde mezun ettiği öğretim üyelerinin fazlalığıyla kurumsal aidiyetin artmasına fırsat sunması
- Arapça Dil Merkezinin Olması
- Arapça eğitimi veren Anadili arapça hocalarının olması
- Bölümümüz öğretim kadrosunun tecrübe, yetenek ve gelişme arzusunun yeterli olması.
- Stk ve öğrenci kulüplerinin çeşitliliği
- Fakültenin mezunlarına, birçok fakülteye kıyasla daha iyi istihdam olanakları sunması ve buna bağlı olarak fakültenin tercih edilme sayısının artırması
- Formasyon eğitiminin dâhil edilmesi ile birlikte mezunların istihdam edileceği paydaşlara daha donanımlı öğrenciler yetiştirilmesi
- Fakültenin köklü bir deneyime ve kurumsal kültüre sahip olması
- Öğrenci-Danışman ilişkisinin güçlü oluşu
- Öğrenci senatosunun olması ve hızlı karar alma ve haberleşme ağının olması
|
- Ders programında yer alan derslerin çokluğu ve öğrenci ders dışı aktivite azlığına
- İlahiyat Fakültesinin ihtiyaç duyulduğundan fazla sayıda olması dolayısıyla nitelikli öğrenci yetişmesine engel teşkil etmesi
- Fakültelere sağlanan mali kaynakların yeterli olmaması
- Mezun öğrenci sayısının giderek artması ve atanma / istihdam sorunun öğrenci motivasyonunu zedelemesi
- Bölümümüzdeki akademik personellerimizin, bölümümüze ait olan konularda birbirleriyle yaşadıkları fikir ayrılıklarının profesyonel iş hayatlarına yansıtılması
- Staj sürelerinin kısa olması,
- Akademik personelin iş yükünde derse girilen haftalık ders yükünün fazlalığı
|